Projektassistent till Västerås

Västmanlands län Visstid 2024-01-03

Hoppsan!

Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst
The Place

Nu söker vi en administratör till ett globalt företag i Västerås

Nu söker vi dig som har erfarenhet av och trivs i en stöttande och administrativ  roll som kräver några års erfarenhet inom bygg eller teknik. 

I det här uppdraget jobbar du i en supporterande roll med koordinering av specialiserade supporttjänster. Ärendena kan vara icke rutinmässiga förfrågningar och därför är just problemlösningsförmåga viktigt i den här rollen. Det är viktigt att ha förmågan att analysera problemet för att i nästa steg föreslå lämplig lösning. Du kommer kommunicera med både interna och externa kontakter för att på bästa sätt lösa uppgifterna som är i varierande slag inom bygg och teknikområdet i en internationell miljö.

Det här är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och som pågår i 6 månader med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter:

Projektassistenten har ansvar att assistera projektledaren med planering, genomförande och avslutning av projektet. Detta kan innebära att man håller kontakten med projektdeltagare, håller projektdokumentation uppdaterad och hjälper till att organisera möten. Projektassistenten är också ansvarig för att hålla projektmedlemmarna informerade och för att hjälpa till att lösa problem som uppstår under projektets gång.

Du stöttar framför allt med administrativa arbetsuppgifter, exempelvis med att:

  • Delta på projektmöten
  • Skriva protokoll/mötesanteckningar
  • Boka möten internt samt med underentreprenörer
  • Stötta projektledare med dokumentation
  • Boka konferenser, catering, kundbesök
  • Skicka gods
  • Uppdatering av mall för inköpsanmodan
  • Förbereda inköpsanmodan inför beställning
  • Skapa rekvisitioner
  • Utökning av PO vid förändringar
  • Godsmottag via SAP
  • Uppföljning och bevakning av materialbeställningar
  • Intag av offerter från angivna/önskade leverantörer

Kompetenser:

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en god administrativ förmåga. Du har en hög servicegrad, är analytisk och en stark drivkraft i att lösa dina uppgifter på bästa sätt.

Vidare söker vi dig som har:

  • Avslutad gymnasieutbildning 
  • Tidigare erfarenhet inom logistikområdet
  • Kommunikativ förmåga
  • Problemlösningsförmåga
  • Drivkraft och förmåga att hantera såväl planerade som oplanerade arbetsuppgifter

Låter detta intressant? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt!

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

The Place

Kontaktperson

Maria Blom är Talent Acquisition Partner på The Place.

Maria Blom

Talent Acquisition Partner

Mer om Maria


 

The Place: Auktoriserat rekryteringsföretag

The Place: Auktoriserat bemanningsföretag