Kundsupport till Brandskyddsföreningen

Stockholms län Tillsvidare 2023-10-12

Hoppsan!

Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst
Logo

Vill du arbeta på ett företag som bidrar till ett hållbart samhälle och gör skillnad på riktigt? Vi söker nu dig som är systemkunnig och brinner för att leverera den bästa servicen till både kunder och medarbetare. Som Kundsupportmedarbetare hos Brandskyddsföreningen är du med och bidrar till ett brandsäkert Sverige hos ett företag som ständigt strävar efter att utveckla och sprida kunskap till hela samhället.

Här välkomnas du till en organisation med god gemenskap och sammanhållning som gör roliga saker tillsammans. Brandskyddsföreningen sitter i fina lokaler på Hammarbybacken 27 i Stockholm.

Rollen och uppdraget

I rollen som kundsupport hos Brandskyddsföreningen kan du förvänta dig en varierad arbetsdag. Du kommer ingå i kompetent och engagerat team om sju personer vars dagliga arbete består av att supportera och ge service kopplat till produkter, medlemskap och utbildningar. Det är en bred roll med många kontaktytor både internt och externt och mycket administration såsom faktura- och orderhantering med mera. Du kommer att arbeta i flera olika system och med teknisk support.

Så om du är en tekniskt kunnig person som gillar problemlösning och brinner för att hjälpa andra, så är detta rollen för dig!

Detta är en heltidstjänst. Du blir under de första 6 månaderna anställd som konsult hos oss på The Place, med ambitionen att därefter gå över i anställning hos Brandskyddsföreningen.

Arbetsuppgifter

I rollen som kundsupport kommer dina dagar att fyllas av följande uppgifter:

  • Besvara frågor och ge support till medlemmar och kunder via telefon och mejl
  • Hantera ärenden och registrera information i olika system
  • Fakturering och orderhantering
  • Ta hand om anmälningar till utbildningar
  • Registervård

Kvalifikationer

För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har:

  • Erfarenhet av arbete inom kundtjänst
  • Tidigare erfarenhet av fakturahantering och orderhantering
  • Mycket goda kunskaper av olika system och ett stort tekniskt intresse
  • Mycket goda kunskaper i svenska samt känner dig bekväm med att prata och skriva på engelska

Några meriterande punkter..

  • Erfarenhet av att vara super-user i ett system
  • Tidigare arbete inom utbildningsområdet

Vem vi tror att du är:

För denna roll är det inte bara din arbetslivserfarenhet som räknas, dina personliga egenskaper är minst lika viktiga!
För att lyckas i rollen tror vi att du är en engagerad problemlösare som tar initiativ och ser vad som behöver göras. Du är van vid, och tycker att det är roligt med många kontaktytor där målet är att leverera service på hög nivå. Du är flexibel samt har en positiv inställning till förändringar och en god prioriteringsförmåga. Du har ett positivt och engagerat sätt att ta dig an och hantera många pågående ärenden vilket innebär att du också behöver vara både noggrann och strukturerad. Sist men absolut inte mist, motiveras och drivs du av att hjälpa andra.

Stämmer det här in på dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt!

Om tjänsten

  • Konsultuppdrag på 6 månader med ambitionen att sedan gå över i anställning
  • Heltid (38,75 tim/v), måndag till fredag med arbetstider kl.8:15-16:30
  • Kontoret ligger på Hammarbybacken 27 i Stockholm
  • Möjlighet att arbeta hemifrån 49% av tiden efter onboarding
  • Önskad start: Omgående, processen pågår tills att tjänsten är tillsatt

Om företaget

Brandskyddsföreningen är en ideell organisation som, tillsammans med lokala föreningar och medlemmar, driver på för ett brandsäkert och hållbart Sverige. Vi är ett oberoende kunskapscenter som främjar brandsäkerheten i framtiden, minskar skador i samhället genom utbildning och kunskapsspridning, och stödjer branschstandarder samt forskning inom brandsäkerhetsområdet.

På Brandskyddsföreningen har du möjlighet att engagera dig för ett säkrare samhälle med betydelsefulla arbetsuppgifter. Vi erbjuder förmåner som frukostar och hälsoluncher på kontoret samt satsar på personalens trivsel genom medarbetarsamtal och kompetensutveckling.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Logo

Kontaktperson

Daniella Edholm är Talent Acquisition Partner på The Place.

Daniella Edholm (Tjänstledig)

Talent Acquisition Partner

Mer om Daniella


 

The Place: Auktoriserat rekryteringsföretag

The Place: Auktoriserat bemanningsföretag