Ledningsassistent till Aktiespararna

Stockholms län Tillsvidare 2024-10-12

Hoppsan!

Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst
Logo

Tycker du om att arbeta i en serviceinriktad, assisterande, administrativ roll med många kontaktytor? Då kan detta vara jobbet för dig!

Tjänsten

Vi söker nu en administrativ och serviceminded stjärna som vill bli Aktiespararnas nya ledningsassistent. Rollen innebär att arbeta nära ledningsgruppen bestående av fem personer. Du kommer att stötta dem med olika typer av arbetsuppgifter och ha daglig kontakt med alla funktioner på bolaget och fungera som en ”spindeln i nätet”-funktion. Tjänsten är ny och därför har du chansen att vara med och bygga upp och forma rollen. Du kommer att sitta i trevliga och fräscha lokaler, centralt på Sturegatan i Stockholm. Företaget har en positiv stämning och en bra företagskultur.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Ledningsassistent på Aktiespararna kommer du att arbeta med följande uppgifter:

  • Stötta Medlemsservice vid högt tryck med inkommande samtal och mejl, skicka ut välkomstbrev samt förbereda och administrera utskick till lokalavdelningarnas träffar/aktiviteter.
  • Beställa kontorsmaterial, frukt och förbrukningsmaterial och vara kontaktperson för dessa leverantörer. Allmän skötsel av kontor.
  • Vara kontaktperson för Aktiespararnas IT- och leasing leverantörer.
  • Ordna konferenser såsom personal-, lednings och styrelse konferenser.
  • Stötta försäljningschefen med att samla in loggor och foton vid events och göra namnbrickor inför resor samt svara på mejl gällande utbildning, resor och events. Delta på events och vara kontaktperson för bolagen på eventen.
  • Stötta VD med bokningar och Outlook kalender.
  • Stötta chefsjuristen med rums- och lunchbokningar för styrelsen, bolagsstämmobevakning samt annan administration kopplad till styrelse och utskott.

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är 08.15-17.00, med möjlighet till flex samt att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan. Detta är en form av rekrytering där du först blir anställd av oss på The Place och arbetar ute hos kundföretaget för att sedan efter sex månader övergå i en fastanställning hos Aktiespararna. Önskad start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Erfarenhet:

För att trivas i denna roll tror vi att du har följande erfarenheter:

  • Minst ett par års erfarenhet av att ha arbetat i en liknade kombinerad service- och administrationsroll med fina resultat.
  • God administrativ förmåga.
  • Avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi/ administration eller liknande.
  • God datorvana och kunskaper i Excel.
  • Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Som person tror vi att du är utåtriktad och har en naturlig servicesida och älskar att vara en stöttande funktion. Du är också administrativt lagd och trivs även med den typen av uppgifter. Du är ordningsam och strukturerad och gillar att vara den som har koll på läget och att ha många bollar i luften. Du är öppen och flexibel och ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Vi tror även att du är duktig på att prioritera och har lite skinn på näsan. Självklart bidrar du även med positiv stämning på kontoret.

Arbetstid/Varaktighet

  • Arbetstid: Heltid (38,75) 8:15-17:00, möjlighet till flex och att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan.
  • Anställningsform: Hyrrekrytering. Anställd av The Place med intention att bli överrekryterad till Aktiespararna efter sex månader.
  • Placering: Sturegatan.
  • Start: Så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Företaget

Aktiespararna är Sveriges största medlemsorganisation för privatpersoner som sparar i aktier och fonder. Med objektiv kunskap, utbildningar och rådgivning guidar vi till ett klokt sparande med målet att fler ska bli framgångsrika sparare. Vi vänder oss både till nybörjare och proffs och har idag ca.60 000 medlemmar.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Logo

Kontaktperson

Maria Blom är Talent Acquisition Partner på The Place.

Maria Blom

Talent Acquisition Partner

Mer om Maria


 

The Place: Auktoriserat rekryteringsföretag

The Place: Auktoriserat bemanningsföretag