Stockholms län Tillsvidare 2023-08-26
Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!
Sök en liknande tjänstVi söker efter Proffsmagasinets nya servicekoordinator! Det här är en tjänst för dig som älskar ordning och reda, och alltid gör det yttersta för att leverera kundservice i toppklass.
På Proffsmagasinet välkomnas du in ett innovativt och snabbväxande företag som tänker långsiktigt och vill se sina medarbetare utvecklas. Här hjälps man åt och växer tillsammans. Vill du bli en del av proffsmagasinet? Såklart du vill.
Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Om rollen som servicekoordinator
Ditt primära ansvarsområde som servicekoordinator är att hjälpa kunder med deras produkter från och med att de lämnar lagret. Det kan handla om produkter som inte har kommit fram, har kommit till skada under leveransen, inte fungerar som de ska eller inte motsvarar kundens förväntning. Här är ditt jobb att se till att kunden alltid får den hjälp som behövs och alltid blir nöjd.
Ditt arbete sker via telefon, mejl och chatt. Du kommer ha mycket kontakt med kunder och externa leverantörer som exempelvis serviceverkstäder, transportföretag och betalpartners. I rollen som Servicekoordinator har du även nära samarbete med andra avdelningar inom företaget.
Proffsmagasinet har sitt nyrenoverade och fräscha kontor tillsammans med moderbolaget Ahlsell på Liljeholmskajen. Här har du utsikt över vattnet och närhet till smidiga kommunikationer, shopping och restauranger.
Ditt team
Du kommer att ingå i serviceteamet där det arbetar 3 servicekoordinatorer. I teamet är det god stämning, högt i tak och bra sammanhållning. Här hjälps man åt och stöttar varandra.
Arbetsuppgifter
Du kommer bland annat arbeta med:
Kvalifikationer
För att trivas och göra succé i rollen som Servicekoordinator tror vi att du:
Vem vi tror att du är
Din tidigare erfarenhet är viktig, men för denna tjänst lägger vi stort (om inte störst) fokus på dina personliga egenskaper! Det är viktigt att du är driven och nyfiken, och taggad på att lära dig nya saker.
Du är förmodligen även en organiserad och ansvarsfull person som älskar att ha koll på läget. Du kommer stundtals behöva hantera ett högt arbetstempo. Därför söker vi dig som tycker det är kul att ha mycket att göra och samtidigt kan vara noggrann och strukturerad i ditt arbete även när det går fort fram.
Tillsammans i gruppen arbetar ni tätt, därför är det viktigt att du tycker om att samarbeta med andra och värnar om ett gott teamarbete. Vi tror också att du kort sagt är en trevlig människa med en positiv inställning, som brinner för kundservice som överträffar kundens förväntan.
Arbetstid/Varaktighet
Om Proffsmagasinet
Proffsmagasinet är Nordens ledande E-handel inom verktyg och mätinstrument. Verksamheten bedrivs på webbplatserna Proffsmagasinet.se, Staypro.no, Staypro.fi samt Verktygsproffsen.se. Den primära målgruppen är företag då sortimentet består av produkter riktade mot den professionella användaren.
Verksamheten är extremt expansiv och har sedan start vuxit med ca 50% per år. Idag omsätter verksamheten ca 840 miljoner kronor med god lönsamhet. I januari 2018 förvärvades bolaget av Ahlsell som är den ledande nordiska distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
sökord: kundservice, servicekoordinator, koordinator, administration, kundtjänst, order, leverans, reklamationer, retur, service